söndag 16 januari 2011

26 år idag, dvs närmare 30 än 20...

Som sagt, insåg idag att jag är närmare 30 än 20, vilket ju innebär att jag har ännu mer att vara bitter för.
Jag är nu i.o.m. min höga ålder i min fulla rätt att sälla mig till den ökande skara av äldre och visare surkartar som leker kvarterspolis och har koll på innergården och de som rör sig i och ikring den, för att kunna skrika åt samt effektivt hytta med fingret åt folk som beter sig som ignoranta as.
Imorgon skall kikare med autofokus, night vision och läderrem inhandlas för att effektivt kunna se när folk begår brott i den grövre skalan såsom när någon missar papperskorgen med skräp, leker med alldeles för hög decibel nivå, ställer sin cykel där det INTE finns något cykelställ eller låter hunden/katten/pungråttan etc. skita i rabatten.

Börjar redan nu med att dra ett par välriktade slag mot sovrumsväggen där grannarna tycker sig ha rätt att skratta efter klockan 22:00...Så fan heller! 

Hinner inte skriva mer nu, lär gå och kontrollera uppfällningsmekanismen på persiennerna och smörja upp gångjärnen på balkongdörren för att så snabbt och smidigt som möjligt kunna komma ut och skrika åt de där sockersjuka adhd barnen som tvunget ska nyttja lekparken just utanför min lägenhet på kvällarna när jag försöker koncentrera mig på att inte vara glad.

1 kommentar:

  1. Behöver du verkligen koncentrera dig på att inte vara glad? ;) Grattis gamle man!

    SvaraRadera