fredag 8 april 2011

Ryggproblem och vad sjukvården kan göra för dig.

Jo hej....
Det var ett bra tag sedan jag sist gjorde mig hörd, och svaret på frågan varför är enkel: Jag hade bättre saker för mig.....HA!

Åter till anledningen om detta inlägg av mina senaste negativa tankar, denna gång kring dessa sol och vårare som går vid det samlade namnet naprapater...

Jag, min arme stackare lyckades förstöra ryggen och klämma ischiasnerven på jobbet för en tid sedan.
Man går då till en läkare som intresserat gäspar en i ansiktet medans dom skriver ut knallstarka tabletter för att "mörda" den felande länken i ryggen.
2 dagar senare totalt nerdrogad på jobbet, när jag sover sittandes på lunchen inser jag medans jag dreglar köttbullar och brunsås att detta gjorde ju inte saken bättre....(till min stora förvåning bör tilläggas, läkare som alltid bryr sig om att ställa rätt diagnos ifrån början annars...)
Så det som finns kvar är då att gå till en naprapat.
Nu ska man väl inte dra alla dessa idioter över samma kam, jag menar det är väl samma sak som dessa förbenade spökjägare, någon av dom mediakåta asen har säkert sett någon skugga på fel ställe någon gång, men det betyder fan inte att dom kan komunicera med dom döda för det!
Nej då, det blir säkert bra tänker jag och går till första bästa som snabbt konstaterar att jag bör dra ner mina byxor och lägga mig på britsen!...
Karl´n börjar lite lätt med att som det känns som sätta sig på mig och min snus sticker snabbare än en avlöning iväg ifrån överläppen när all mitt syre töms ur mina lungor på 0,3 sekunder.
Efter 30 min och ett lite väl misstänksamt knådande och bakande av mina skinkor är det över och 350kr brinner upp i min plånbok, och jag går både ekonomiskt och fysiskt hjulbent därifrån med en än värre rygg och en återbesöks tid nästa vecka för mer plånboks/skinkvåldtäkt...Kommer jag gå tillbaka?...Well, history will teach us nothing brukar jag säga, och jag kan ju ärligt säga att jag aldrig hörde ett enda knak när gubben skulle knäcka allt tillrätta, men om inte annat så kittlas den där vibratorn han använder för att mjuka upp arslet med så lite kul var det ju i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar