onsdag 6 juli 2011

Länge sen nu...

Kom just på att jag hade en blogg också, så jag lär väl gnälla lite igen, det var ju ett bra tag sedan ni fick lyssna på min skit nu.

Tja, vad har det hänt för skit med mig då undrar ni givetvis nu sprängfyllda av förväntan?
Jag har flyttat, det är en sak, så nu slipper jag skriken ifrån ungarna där iaf.
Och då är man smart nog att flytta till en studentområde, nämligen det notoriska Flogsta i Uppsala.....Smart.
Jag sover i snitt 4h mindre per natt sen jag flyttade hit, varför det undrar ni då?
Jo det ska jag tala om för er, jag kan väl dra ett exempel på en snittnatt i Flogsta låghus.

Jag gårr och lägger mig runt halv tolv snåret.
Ungefär en timme senare har grannen till höger kastat ut sin okastrerade hankatt.
1min senare har den okastrerade hankatten fått nog och vill in.
Det vill inte grannen.
Då sätter sig kattjäveln på altanräcket utanför MITT fönster och drar av en skriksalva som inte liknar något jag hört i hela mitt liv, jag lovar första gången han gjorde det sket jag ut hjärtat innan jag ens hann vakna av det.
Ljudet kan bara jämföras med det ljud jag antar att satan själv skulle ge ifrån sig när han kommit upp ur underjorden, och den där pälstårtan måste bara vara kopplad till honom på något sätt.
EFter nästan en timmes kamp med att genom fönsterspringar få aset att sluta, b.la. med kastvapen såsom blomjord och tändare ger jag upp och tar 3-4 snus medans jag väntar på att djuret ska få slut på luft och förhoppningsvis självdö.
Ca halv 3-3 är katten såpass hes att jag inte längre kan urskilja om det är katten eller min tinnitus som låter, vilket gör att jag kan börja somna om igen.
10 minuter efter det har istället den något specielle hippiegubben ovanför mig kommit hem och börjar möblera om sin lägenhet.
Detta är något som han tydligen tycker är jätteroligt för han gör det nästan varenda jävla natt!
Hyllan och sängen verkar vara en favorit hos honom, antagligen för att dom låter mest när man drar dom längs golvet, vilket skapar en underbart musikalisk resonans i mitt rum.

Efter en halvtimme med det har paret i lägenheten till vänster om mig också vaknat av oljudet.
Detta verkar på något vridet sätt göra dom innerligt kåta, för strax drar en hejdundrande rytmisk dunksalva igång mot min vägg följt av exalterade skrik.
Ungefär nu har katten kommit tillbaka efter att ha hämtat andan och spöat ett par mindre dovhjortar i skogen eller nått, för den stämmer upp i en ny klagosång/demonvrål med en styrka och ton likt en orkanvarningssirén.

Vad ska man göra?
Jag ligger kvar tills runt halv 5 och lyssnar på denna kavalkad av oljud och undrar hur ont det skulle göra att stoppa två välvässade pennor genom trumhinnorna. Det spelar föresten ingen roll, det är värt det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar